آموزش

دیفکت قهوه

انواع دیفکت

اگر شما رستر و یا باریستا هستید باید به طور کامل در باره دیفکت های قهوه بدانید . دیفکت به معنای عیب و یا نقص است که هم به دان سبز و هم دان رست شده مربوط می شود .
رستر ها نیاز دارند تا دیفکت های دان سبز رو شناسایی کنند و دانه های ایراد دار را قبل از فرایند رست از سایر دان ها جدا کنند . همچنین هم باریستا ها و هم رستر ها نیاز دارند که دیفکت ها و ایرادات دان رست شده را بفهمند تا هم از آنها جلوگیری کنند و هم شناخت کافی روی عصاره گیری و … داشته باشند .
از این پس هر روز شما رو با نوعی دیفکت آشنا می کنیم و دلیل بوجود آمدن و همچنین تاثیر آن بر طعم قهوه را مورد بررسی قرار می دهیم .
فقط باید بدانیم که دیفکت ها از لحاظ اهمیت به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شوند و دسته اولیه اهمیت بالاتری نسبت به ثانویه دارند .
اولین دیفکت در دان سبز قهوه که جزو موارد اولیه هست وجود هرگونه مواد خارجی در دان سبز می باشد . این مواد خارجی می توانند سنگ ، چوب و .. باشند و امتیاز دان سبز رو بسیار کاهش می دهند . وجود چوب و سنگ در دان سبز امری طبیعی است اما در مزرعه قبل از صادر کردن دان سبز قهوه را از هرگونه مواد خارجی پاک سازی می کنند و اگر چوب و سنگی در قهوه باقی بماند امتیاز منفی بالایی محسوب می شود . ممنون از همراهی شما


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *