آموزش

دیفکت قهوه

اگر شما رستر و یا باریستا هستید باید به طور کامل در باره دیفکت های قهوه بدانید . دیفکت به معنای عیب و یا نقص است که هم به دان سبز و هم دان رست شده مربوط می شود .
رستر ها نیاز دارند تا دیفکت های دان سبز رو شناسایی کنند و دانه های ایراد دار را قبل از فرایند رست از سایر دان ها جدا کنند . همچنین هم باریستا ها و هم رستر ها نیاز دارند که دیفکت ها و ایرادات دان رست شده را بفهمند تا هم از آنها جلوگیری کنند و هم شناخت کافی روی عصاره گیری و … داشته باشند .
از این پس هر روز شما رو با نوعی دیفکت آشنا می کنیم و دلیل بوجود آمدن و همچنین تاثیر آن بر طعم قهوه را مورد بررسی قرار می دهیم .
فقط باید بدانیم که دیفکت ها از لحاظ اهمیت به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شوند و دسته اولیه اهمیت بالاتری نسبت به ثانویه دارند .
اولین دیفکت در دان سبز قهوه که جزو موارد اولیه هست وجود هرگونه مواد خارجی در دان سبز می باشد . این مواد خارجی می توانند سنگ ، چوب و .. باشند و امتیاز دان سبز رو بسیار کاهش می دهند . وجود چوب و سنگ در دان سبز امری طبیعی است اما در مزرعه قبل از صادر کردن دان سبز قهوه را از هرگونه مواد خارجی پاک سازی می کنند و اگر چوب و سنگی در قهوه باقی بماند امتیاز منفی بالایی محسوب می شود

قهوه سالیز
انتشار با ذکر منبع مجاز است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *