آموزش

طرز تهیه ایروپرس

با ایروپرس می توانید متغیرهای مختلف را کنترل کنید.

شما میتوانید با قهوه های مختلف دستور العمل را تغییر می دهید، اما این دستورالعمل که برایتان توضیح میدهم در تمام کافی شاپ ها استاندارد است.

دوز: ۱۵ گرم

آب: ۲۲۷ گرم

زمان دم: ۲ دقیقه

روش: معکوس

ایروپرس را از قبل گرم کنید ، یک فیلتر کاغذی داخل درب آن قرار دهید ، و یک کتری آب ، یک چوب برای  همزدن قهوه ..

قهوه خود را در یک آسیاب متوسط ​​/ متوسط ​​ریز آسیاب کنید (اگرچه سخت می توان درجه اسیاب را در متن توضیح داد اما کمی ریز تر از آسیابی که برای دریپ و کمی درشت تر از اسپرسو )

ایروپرس را تنظیم کنید و با استفاده از قیف پلاستیکی همراه ایروپرس ، آسیاب ها را در محفظه بریزید.

ایروپرس خود را برعکس کنید ، به طوری که پیستون در پایین و محفظه در بالا قرار گیرد.اگر از ترازو استفاده می کنید ، مطمئن شوید که مقدار آن ۰ است. (اگر مقیاس ندارید ، قبل از شروع به ریختن آب ، اطمینان حاصل کنید که ایروپرس شما به زیر دایره شماره ۴ کشیده شده باشد.) محفظه حدود  227 گرم است ، منهای حجم آسیاب قهوه.

آب خود را میتوانیداز دمای ۸۰ تا ۸۸درجه گرم کنید (درست زیر نقطه جوش) و نیمی از آن را در ایروپرس بریزید. به محض برخورد آب با قهوه ، تایمر خود را شروع کنید.

قهوه خود را حدود سه بار هم بزنید ، مطمئن شوید که تمام قهوه ها با آب اشباع شده اند و پوسته بالای دم آن شکسته شده است.

بقیه آب خود را بریزید. دوباره به همان روش قبلی هم بزنید.

کلاه را روی ایرو پرس بزارید بپیچانید.

قیف پلاستیکی خود را از قبل گرم یا بشویید (همان قیفی که برای دوز کردن آسیاب استفاده کرده اید) ، زیرا از این روش برای فشار قهوه به داخل ظرف استفاده می کنید.

هنگامی که تایمر شما به ۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه رسید ، ایروپرس را بر روی قیف پلاستیک قرار دهید و آن را به داخل ظرف مشخص شده فشار دهید. با فشار مداوم فشار دهید و سعی کنید دقیقاً در ۳۰ ثانیه این کار را انجام دهید – کل زمان دم آوری ۲ دقیقه.

امیدوارم لذت ببرین …

وبسایت قهوه سالیز 

انتشار با ذکر منبع 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *