آموزش

آیا قهوه باعث خواب آلودگی می شود ؟

آیا قهوه باعث خواب آلودگی هم میشود ؟

همه قهوه نوشان از قهوه به عنوان نوشیدنی شادی بخش و انرژی زا یاد می کنند ولی گاهی اوقات مصرف قهوه باعث می‌شود که ما خواب آلود تر شویم.
شاید شما هم تجربه کرده باشید که گاهی وقت ها بعد از نوشیدن قهوه ممکن است خواب آلوده تر بشویم ولی دلیل آن چیست تحقیقات صورت گرفته دلایلی را برای این موضوع نشان می‌دهد که ما در این مقاله به آنها اشاره می کنیم ؛
اگر شخصی چند فنجان قهوه پشت سر هم بخورد ، به دلیل بالا رفتن فشار خون و تنگ تر شدن رگ ها اکسیژن کمتری در بدن تبادل می‌شود و باعث خواب آلودگی میشود.
همینطور داشتن چربی خون باعث می شود که بعد از نوشیدن قهوه ما احساس خواب آلودگی کنیم بنابراین بهتر است که حتماً اگر بعد از نوشیدن قهوه دچار خواب آلودگی می شویم به پزشک مراجعه کنیم و مصرف قهوه را محدود تر کنیم .
همینطور کم نوشیدن آب از عوامل مهم احساس خواب آلودگی بعد از نوشیدن قهوه است . زیرا بعد از نوشیدن قهوه ما معمولا احساس ادرار می کنیم و بعد از آن ، آب بیشتری از بدن را از دست می‌دهیم و خون ما غلیظ تر می شود و کند تردررگ ها حرکت می کندو هم اکسیژن کمتری در بدن تبادل می‌شود ودوباره باعث احساس خواب الودگی میشود بنابراین اگر قهوه می‌نوشید باید حتما به میزان کافی هم آب بنوشیم .
کپی با ذکرمنبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *