آموزش

چرا قهوه شادی بخش است؟

چرا قهوه شادیبخش است؟


همه ما برای اینکه روز خودمان را با شادی شروع کنیم راه های زیادی داریم . ولی آنهایی که عاشق قهوه هستند فقط یک راه دارند و آن نوشیدن یک فنجان قهوه است.
این یک باور نیست ، این یک تجربه برای قهوه نوشان است . اما چه رازی در درون قهوه نهفته است که باعث می‌شود هنگام ناراحتی ، خستگی ، تنهایی ، فکر و… به سراغ قهوه بیاییم . وقتی شما قهوه می‌نوشید قهوه باعث دست انداختن یک ماده عصبی شیمیایی به نام آدنوزین می‌شود ماده ای که باعث می‌شود خوابمان بیاید و یا احساس خستگی کنیم . وقتی کافئین وارد بدن شما می شود با گیرنده هایی که آدنوزین را تشخیص می‌دهند کار می‌کند و از عملکرد آنها می شود به عبارت دیگر وقتی شما قهوه مصرف می‌کنید قهوه موجب اختلال تشخیص دهنده های آدنوزین میشود
و از احساس خواب آلودگی شما جلوگیری و شما را هشیار تر می کند .
و بعد ؟!
وقتی گیرنده‌های آدنوزین مسدود شدند ، بدن شما چاره‌ای جز آزاد کردن محرک‌های خود یعنی دوپامین و گلوتامات را ندارد .
این دو ماده مسئول ایجاد لذت و تجربه خوب برای انسانها هستند . این دو ماده همان هورمون هایی هستند که بعد از مصرف مواد مخدر ترشح می‌شوند ولی برای لذتی که ارزشش را ندارد .
بنابراین برای تحریک این هورمون ها و ایجاد احساس خوشحالی و شادی بهترین راه‌حل نوشیدن یک فنجان قهوه داغ است به همین راحتی خوشحالی و انرژی در دستان ماست .این طور نیست ؟!
فقط نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که هیچ وقت در مصرف قهوه زیاده روی نکنید زیرا هنگامی که شما مصرف قهوه زیادی دارید بدن شما نسبت به کافئین مقاومت ایجاد می‌کند و مقاوم تر می شود و بعدها وقتی که قهوه می نوشید آن احساس رضایت بخش و لذت بخش را نخواهید داشت .

گردآورنده قهوه سالیز
ترجمه شده توسط امیر برغمدی
انتشار با ذکر منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *