آموزش

لاته چیست و چرا محبوب است ؟

لاته چیست و چرا اینقدر محبوب است؟

در کافی‌شاپ‌های سراسر جهان، لاته محبوب‌ترین نوشیدنی قهوه بر پایه شیر است. طبق داده‌های سال ۲۰۲۰، لاته پرفروش‌ترین نوشیدنی در بریتانیا و همچنین سومین نوشیدنی محبوب در کافی‌شاپ‌های ایالات متحده بود.
⚫️ترکیب دقیق لاته بسته به موقعیت جغرافیایی شما – از جمله در سراسر اروپا – می تواند متفاوت باشد. اعتقاد بر این است که این نوشیدنی از نظر فنی در اروپای قرن هفدهم، مدتی قبل از اینکه نام مدرن آن برای اولین بار در اواخر دهه ۱۸۶۰ ابداع شود، سرچشمه گرفته است.
⚫️در سراسر اروپا، نوشیدنی کلاسیک قهوه مبتنی بر شیر بسته به جایی که در آن هستید، مختلفی است. این شامل caffè latte در ایتالیا، Milchkaffee در آلمان، café con leche در اسپانیا، و café au lait در فرانسه است. و اگرچه لاته شباهت هایی با این نوشیدنی ها دارد، اما تا اواخر دهه ۱۸۶۰ اولین استفاده از این اصطلاح برای توصیف نوشیدنی قهوه مبتنی بر شیر ایجاد شد
⚫️وقتی آمریکایی‌ها برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم دستگاه‌های اسپرسوساز را از ایتالیا وارد کردند، می‌خواستند قهوه‌ای را که در ایتالیا مصرف کرده بودند تقلید کنند. در آن زمان، مصرف‌کنندگان معمولاً طعم قهوه را خیلی « قوی » می‌دانستند، بنابراین شیر اضافه می‌کردند تا طعم آن ملایم‌تر شود.
⚫️لاته اخیراً در اواخر دهه ۱۹۸۰ در سیاتل رایج شد و سپس در دهه ۱۹۹۰ این نوشیدنی در کافی شاپ های سراسر کشور ظاهر شد. بدون شک، طعم لطیف تر و کم شدت قهوه باعث دسترسی بیشتر آن شد و به تکثیر سریع آن نه تنها در سراسر ایالات متحده، بلکه در نقاط دورتر در سراسر جهان کمک کرد.


ترجمه و گرد اوری گروه قهوه سالیز کپی با ذکر منبع اخلاقی است .

Www.salizcoffee.com

@ghahvesaliz

@salizcoffee


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *