آموزش

بلومینگ چیست ؟

شکوفه زدن یا بلومینگ چیست؟

⚫️پیش دم یا “شکوفه” اولین مرحله در تهیه دم آوری قطره ای است. مقدار کمی آب می ریزید ، فقط به اندازه ای که قهوه را خیس کند و حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید. یک دلیل ساده برای انجام این کار وجود دارد: دی اکسید کربن.
هنگام بو دادن ، این گاز در داخل دانه قهوه گیر می کند. (به طور کلی ، هرچه رست لایت تر ، بیشتر به دام می افتد ؛ با رست های تیره ، ترک دوم تعداد بیشتری از آنها را آزاد می کند.)
⚫️گاز زدایی پس از بو دادن و همچنین در طی فرآیند دم کردن ، به آرامی اتفاق می افتد ، زیرا در اثر برخورد قهوه با آب گرم ، گاز باقیمانده آزاد می شود. این همان چیزی است که شکوفه را ایجاد می کند. و همانطور که تصور می کنید ، هرچه گاز بیشتری فرار کند ، شکوفه آن بزرگتر خواهد بود.
⚫️شکوفه زدن از دو جهت باعث بهتر شدن قهوه شما می شود. اول ، دی اکسید کربن طعم ترشی دارد که شما آن را در فنجان خود نمی خواهید. (به یاد داشته باشید ، بین اسیدیته خوب و ترشی تفاوت وجود دارد .)
⚫️ثانیا گاز سبب توقف تماس آب با قهوه میشود: تا زمانی که گاز آزاد شود، آب نمیتواند وظیفه خود را انجام بدهد و تمامی طعم‌های پنهان در قهوه را در طی فرآیند دم آوری بیرون بکشد.


گرد آوری گروه قهوه سالیز
کپی با ذکر منبع اخلاقی است .

@ghahvesaliz

@salizcoffee

Www.salizcoffee.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *